세계 최고의 기술력으로 평판 LED 실내 조명을 생산하는 ㈜케이디티(KDT)와 세계적인 디자인 전문회사인 이노디자인이 새로운 브랜드 GoDo를 탄생 시켰다.
(주)KDT는 17일 조선호텔에서 GoDo 브랜드 런칭및 업그레이드된 다양한 평판 LED 실내 조명의 출범식을 가졌다.
고영욱 CEO는 이날 기조연설을 통해, 웰빙 차원의 신개념 조명문화를 창조하기 위해 이 분야를 개척했다고 말하면서, 특히 세계최초로 PLF라는 광(光)변환필름 개발을 개발한것이 독창적인 LED 평면조명등을 런칭한 배경이었다고 밝혔다.
(주)KDT에 따르면, GoDo(고도)라는 브랜드는 고도의 집중력, 고도의 화장법, 고도의 분위기라는 의미에서 나온 것으로 기존 형광등, 백열전구 조명의 한계를 극복한 차세대 조명으로 평가 받을수 있다는 것.
뿐만 아니라 Well-Being 개념의 신제품 GoDo LED는 수명이 길 뿐만 아니라,고효율, 웰빙, 친환경에 있어서 크게 차별화되는데, 특히 ELS 시스템을 동원한 (주)KDT의 기술은 세계최초로서, 그간 인체에 유해했던 수은.납등을 전혀 사용하지 않았다는 점에서 국내외 관심을 끌고 있다.
회사관계자에 따르면, 국내 독자적 기술인 이번 쾌거는 현재 독일,호주 등 유럽 여러나라는 물론 미주쪽 바이어들의 관심을 불러일으켜, 몇 개국가와 구체적인 상담이 벌써부터 진행된고 있다고 했다.
The New Korean Wave(韓流), LED's Super-Technology from KDT
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Today Korea saw the new epoch of LED's industry, as a masterpiece of a rising corporation named 'KDT' with its own brand 'GoDo-Light'.
This new LED was born from KDT's unique technology in the world, propelling a simple idea nobody has been concerned about before, that's enviroment based-friendship and well-being oriented concept.
'We just achieved what we've dreamed of, by our first development of Photo Luminescent Film in the global world. So it motivated us to launch this new GoDo-Light, cultivating ourselves endlessly toward the blue ocean's market' said CEO Mr.Young-Wook Ko.
Aside from KDT's winning a prize from the authrized institutes as well as their major advances of quality, the most important factor of them is concerning how they can save more energy, what the best way for customer to enjoy well-being light with no more glaring is, and even whether it's portable or not.
According to overseas market Div, they already started making extension of GoDo-Light sales skyrocketly, to overeas market like E.C and Australlia, by aid of their high technology covered by INTL patent's right.
취재/이현진 기자 영문 Writer/이명근 기자