국제교류재단의 국가브랜드 외교
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  • 대한뉴스
  • 승인 2008.11.29 01:03
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국제교류재단(이사장:임성준)은 28일, 신라호텔에서 ‘글로벌 코리아’ 브랜드 비전과 전략이란 국제포럼을 개최했다.

국가브랜드" 개념의 이해와 정립, 한국의 국가브랜드 제고를 위한 전략 모색, 국가브랜드" 분야의 성공적 사례와 최근 이슈에 관한 논의등을 목적으로 개최된 이번 행사에는 IMD World Competitiveness Center의 Suzanne Rosselet 부소장, 일본 템플 대학교의 Keith Dinnie 교수를 비롯 국내외 전문가들이 참석 열띤 토론을 벌였다.

One International forum presided by 'Korea Foundation', named 'Branding Global Korea' was held November 28, at Hotel Shilla in Seoul, in order to find a key solution regarding how to approach branding national brand and its detailed success story.

Many distinguished professors from abroad as well as domestic such as Suzanne Rosselet from IMD World Competitiveness Center, and Prof.Keith Dinnie from Japan participated in this event, sharing common experiences about what's gone on with marketing of national brand, and what hot issues have been.Meanwhile,the active Q & A session was followed.

국제부 이명근 기자

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