국가브랜드의 중요성과 문화오교의 필수성이 강조되는 가운데, 아시아 시장에 이어, 한국의 문화콘텐츠가 미국시장에도 뛰어 들었다.
KOTRA는 지난 3일부터 이틀간 미국 LA소재 매리어트 다운타운 호텔에서 미국 콘텐츠시장 공략을 위한 ‘Korea Media & Contents Market USA (KMCM USA)’ 행사를 개최했다.
6일 KOTRA에 따르면, 이번 행사를 통해게임, 애니메이션, 캐릭터, CG/특수효과 분야의 국내 기업 21개사는, 미국의 150개 기업들과 수출 및 공동제작 상담을 벌였다.
Amid anticipation that Korean Wave may lead national brand as well as cultural diplomacy, Korea's cultural contents such as cyber game, animation, and character which already on the top of Asia, starts to step up for the exportation to U.S market.
According to KOTRA on December 6, 'Korea Media & Contents Market USA' was held last week in L.A , focusing on the possibility ofco-production activity between the both, as well as business meeting for Korean cultural content's exportation to U.S market.
Meanwhile 21 Korean participants had more business meetings with appx 150 firms local as well as abroad.
국제부 이명근 기자/외교통상부 出入
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