정광숙대표, 여성대통령 탄생과 함께 2013년 여성리더로 주목
정광숙대표, 여성대통령 탄생과 함께 2013년 여성리더로 주목
CEO Jeong Kwang-Sook got an attention as a woman leader along with the first female president in 2013
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  • 승인 2013.01.09 11:14
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국민건강기업‘그린알로에’고품질선언! 알로에 산업에 新패러다임을 쓴다

‘Green Aloe’ Declare the high quality!

전 제품에 단 1%도 중국산 원료를 사용하지 않은 정직한 제품력과 현장밀착, 현장소통경영을 통한 서번트리더십으로 창립 당시 3천 명 설계사가 2년 만에 6천 명으로 성장한 그린알로에는 ‘설계사 1만 명 돌파’ 신화를 향해 가고 있다. 그린알로에의 눈부신 성장의 비결은 지난 20여년간‘알로에 판매왕’으로서 부단히 뛰어왔던 정광숙 대표의 열정과 도전정신이 자리 잡고 있다. ‘2012 대한민국 문화경영대상’ 친환경 기업부문 대상, ‘2012 Korea Top Brand Award' 혁신 브랜드부문 대상, ’2012 KOREA BEST CEO AWARD’ 녹색경영부문 최고 CEO 등을 수상하는 한편, 사회공헌활동으로 나눔과 배려의 리더십을 실천해온 정 대표의 성공스토리를 들어봤다.

(주)그린알로에 정광숙 대표 ⓒ대한뉴스
5 billion sales per day, 3 thousand of planners when establishing the company increased to 6 thousand in 2 years and gained a certification from the IASC as the first in Korea is what 'Green Aloe' has made so for and they are heading to the goal of meeting 10 thousand of planners. The secret of this stunning development could be possible by CEO Jeong Kwang-Sook who ran an agency for 15 years and accomplished the sales queen. With her passion and challenge, this story could be happened and she got the prize of eco friendly company department from 2012 Korea Culture Management Award, innovative brand department from 2012 Korea Top Brand Award and best CEO of Green Management department from’2012 KOREA BEST CEO AWARD’, on the other hand, she has made a sharing and considerate leadership by a social contributing activity.

알로에 본고장 미국산 천연 알로에원료 고집…전 제품에 단 1%의 중국산원료도 사용하지 않아

(주)그린알로에는 2010년 4월 창립 이후 한국식품의약품안정청(KFDA)에서 인정받은 알로에 건강기능식품 19가지와 주름개선 기능성 기초화장품, 색조, 바디, 샴푸·린스 등 33가지 화장품을 개발해 판매하고 있다. (주)그린알로에 전체건강기능식품은 한국식품의약품안정청(KFDA)에서 인정받은 제품으로 합성보존료, 합성감미료, 합성착색료를 사용하지 않은 3무제품으로 유명하다. 알로에는 각종 다당류, 비타민, 무기질, 아미노산 성분을 함유하고 있어 현대인들의 스트레스, 과로, 운동부족, 불균형한 영양섭취 등으로 내 몸이 느낄 사이도 없이 지쳐갈 때 면역력 증진을 도와 우리 몸에 활력을 주며 유해한 환경에서 내 몸을 보호하는데 도움을 주며 또한 대장점막을 부드럽게 자극하여 대장의 연동운동에 도움을 주고 원활한 배변활동을 도와주어 건강한 생활리듬을 유지할 수 있도록 도와주며 남녀노소 피부건강에도 도움이 된다.


그린알로에는 국제알로에기준심의협회(IASC)에서 인증받은 미국산 천연 알로에 원료만을 고집하고 있으며 전 제품에 단 1%의 중국산원료를 허용하지 않는 정대표의 깐깐함이 회사의 성장을 이끌었다. 이러한 제품력에 대한 경쟁력으로 그린알로에는 창립 이래 마케팅 전략을 ‘체험 마케팅’으로 내세웠다. 기존의 통상적인 언론매체를 통한 마케팅에서 탈피해 고객이 직접 제품을 사용해 볼 수 있는 체험마케팅에 주력하면서 다양한 고객층을 확보하고, 고객의 입소문을 통해 깐깐한 소비자들에게 인정받으면서 고객의 지속적인 재구매로 2년여만에 조직을 배가 성장시켰다.


이러한 제품력 강화와 더불어 정대표는 20여년간의 알로에판매왕으로서 쌓은 현장경험을 바탕으로 현장소통, 현장밀착경영을 통해 선립 3녀도 채 안되는 시간에 그린알로에의 괄목한 성장을 이루어왔다. 특히 창립당시 3000명의 그린플래너가 6000명으로 성장할 수 있었던 가장 큰 원동력은 차별화된 제품력과 더불어 여성만의 특화된 전용일터에서 나이, 학력, 경력을 불문하고 누구든지 노력한 만큼 이룰수 있고, 80세 정년까지 일할 수 있는 평생일터를 만든 정대표의 신뢰가 밑받침된 서번트 리더십이었다.

ⓒ대한뉴스

Adhering to American Aloe, strict view of product is the secret

Green Aloe Inc has manufactured and been selling 19 kinds of health functional food and 33 kinds of cosmetics like basic, color, body and hair products. Within 2 years, Green Aloe made a goal to have 6 thousand of planners and they got a lot of credits from the customers by gaining a certification from the IASC as the first in Korea. Since they opened the company, the strategy has been an experienced marketing. For this, they improved the quality of materials to have the competitiveness and used the verbal advertisement. They started being recognized by picky customers and then, their constant purchase continued. This is how they could be developed in 2.8 years. Green Aloe's health functional food doesn't have artificial preserves, artificial seasonings, and artificial colorings at all, which is renowned. Also, they adhere to only American Aloe and don't put anything from China. 200% products made of American Aloe-vera gel consentrates and natural preserve from grapefruit seed extract are outstanding. "Aloe is a great stuff for keeping health since is has lots of nutrients and function of enhancing immune system, but if people buy wrong things, that would be a problem. Therefore, customers have to check the original farms of aloe, sub materials and also certificates as well." CEO Jeong Kwang-Sook informed that some famous successful companies by aloe products use some ingredients from China. This is why we have to check the origin, even if they are certificated by Korea Food & Drug Administration. "It is the most important to use the original source. Only ingredients confirmed by ISAC are to be used."

제품의 고품질화 선언…깐깐한 제품철학이 성공비결

(주)그린알로에는 2011년에는 혈당조절에 도움을 주는 그린당바나바100mg을 출시해 선풍적인 인기를 끌었으며 2012년에는 간건강에 도움을 주는 그린파워리버캅을 출시해 소비자들의 많은 관심과 사랑을 받았다. 또한 지난 2년간 연구개발 끝에 미국산 알로에 베라겔 즙액으로 200% 제품인 액상타입의 그린프리미엄베라골드를 출시해 기존의 제품에 함유된 소량의 합성보존료를 배제하고 자몽종자추출물로 만든 천연보존료를 사용하여 건강기능식품으로서의 경쟁력을 갖추며 많은 기업적 신뢰를 쌓아왔다. 정 대표는 수익이 낮아도 최상의 원료를 사용하며 R&D 투자를 늘리고 기업의 성장동력인 제품의 경쟁력 강화에 투자를 아끼지 않는 것만이 장기적인 브랜드 이미지 구축에 도움이 될 것이라는 판단으로 과감하게 제품의 고품질화를 선언했다. 따라서 해마다 그린알로에는 꾸준한 신제품출시와 함께 제품력향상을 실천해가고 있다.


2013년에는 당성분을 일체 배제해 자연의 맛을 그대로 느낄 수 있는 ‘네추럴 그린 프리미엄베라골드’를 출시할 예정이며 화장품도 업그레이드 시켜 고객의 신뢰를 지속적으로 쌓아계획이다. 그린알로에에서 업그레이드 시킬 화장품은 ‘황금 추출물’과 ‘모란뿌리 추출물’의 혼합물을 상온에서 발효 및 숙성과정을 통하여 얻어진 액만을 사용하여 방부효과를 제공하는 천연방부시스템이다. 황금추출물의 경우 멜라닌 생성색소 활성을 억제하고 자외선을 차단해 피부 미백을 돕는다. 정 대표는 “천연방부제이다보니 사용기한이 최대 18개월 이하로 짧지만 본사 직영체제로 운영하며 유통에 필요한 시간을 줄이고 있다”며 “소비자와 직거래를 통해 고품질 우수 제품으로 고객의 삶의 질을 높일 것”이라고 말했다.


그동안 (주)그린알로에는 꾸준한 연구개발을 통해 탈모방지와 양모효과를 돕는 ‘기능성 그린나르모케어샴푸액’과 알로에추출물 100%가 함유되어 피부보습과 피부진정에 도움이 되는‘스킨케어 100’, 혈당조절에 도움을 주는 ‘그린당 바나나 100mg’, 알로에와 네추럴성분이 함유된‘바디케어시리즈’, 색조화장품인‘유벨라 래디언스 시리즈’,간건강에 도움을 주는 ‘그린파워리버캅’ 등을 지속적으로 출시해오고 있다.

ⓒ대한뉴스

Declaration of the high quality! Getting a ISAC Certification

Green Aloe made 'Green sugar Banaba 100mg' in 2011, which helps the sugar control and it was sensationallypopular and then, last year, they made 'Green Power Livercop', which helps liver function and had another smash hit in the industry. In case of Green Premium Vera Gold, it is made of aloe concentration preserved by natural ingredient and could beat other competitive products as a health functional food, so it has been loved by customer and they could get lots of credit from them. CEO Jeongmade a decision to use the best quality materials for products even thought the profit might be lower, because of the long term plan for the business, so this is how she declared boldly the premium quality of products. For example, Green Aloe made 5 billion profitswithin one month as soon as they made an E-MOU with Natural F&P Inc, which has the premium facility at Ochang Science Valley in Cheongwon, Choongbuk. She said that Green Aloe that got a certificationof that we use the best quality of aloe and other substances must be considered as the best in this industry. Also, she has a plan to upgrade the cosmetic line to keep their credit from the customers. Since they succeeded in applying golden extraction that contains natural preservedcosmetic component and the rood of peony extract, she is sure of that project. As for golden extraction, this prevents melanic pigment and block UV light to keep the skin white.

CEO Jeong explained, "As they are all natural resources, permissible period is less than 18 months. So we try to decrease the time for distribution since we manage everything on our own. We will enhance the quality of our customers' life by direct marketing." Other than that, Green Aloe has produced many items such as functional green narmo care shampoo, which helps nourishing hair and hair loss, skin care 100 for calming the skin, 'Greensugar Banaba 100mg'in 2011, which helps the sugar control, body care series, Ubel La radiance series and Green fermented red ginseng supplement.

ⓒ대한뉴스

2012 KOREA BEST CEO AWARD 녹색경영부문 최고 CEO 수상

(주)그린알로에의 성공 신화 이면에는 정 대표의 남다른 알로에 사랑이 있었다. 20여 년 전 평범한 주부였던 그는 위염 때문에 고생을 하던 중 지인의 소개로 알로에 식품을 접하면서 건강을 되찾았다. 몸소 알로에의 효능을 체험하고 직접 알로에 사업에 뛰어든 그는 후발주자임에도 (주)그린알로에를 업계에서 주목받는 기업으로 성장시켰다. 이런 노력으로 최근 (주)그린알로에는 지난해에 서비스마케팅학회와 동아일보가 공동주최한 ‘2011 국민사랑 고객감동 브랜드대상’에 연이어 올해도 ‘2012 Korea Top Brand Award’ 혁신 브랜드부문 대상, 한국경제신문이 주최한 ‘2012 고객만족브랜드대상’ 등을 수상했다. 또한 정 대표의 그린경영을 통해 지난해 대한민국을 빛낸 자랑스런 인물대상에 이어 올해는 ‘2012 KOREA BEST CEO AWARD’ 녹색경영부문 최고 CEO 등을 수상했다.


(주)그린알로에는 기업의 성장과 함께 사회공헌활동에도 활발히 나서고 있다. 창립 이후 매년 새해에는 독거노인과 소년소녀가장에게 생활지원금과 1억원상당의 자사제품을 제공하고 있는 것. 독거노인에게는 관절건강에 도움 되는 자사 건강기능식품을 1년간 제공하고, 소년소녀가장에게는 생활지원금과 함께 신체에 각종영양공급을 도와주는 건강기능식품을 제공했다. 또한 올해는 무상제공의 기회를 더 늘려 어렵고 소외된 이웃들 중 간기능저하나 혈당조절로 인해 고통 받는 이들에게 1억원 상당의 간 건강에 도움이 되는 개별인정형제품인 그린파워리버캅과 혈당조절에 도움을 주는 개별인정형제품인 그린당바나바100mg을 통해 나눔과 섬김을 실천하려 한다. 정 대표는 “(주)그린알로에의 사훈인 ‘나눔과 섬김’을 이행하기 위해 매년 어려운 이웃을 찾아가고 있다”며 “앞으로도 사회공헌에 앞장서고 고객을 최우선가치로 두는 토털 케어 글로벌 기업으로 자리매김할 것”이라고 말했다.

The best CEO awarded of the Green Management department from '2012 KOREA BEST CEO AWARD'

On the other side of the success of Green Aloe, there is CEO Jeong's great love for aloe. She was just a normal housewife 20 years ago, but she was suffering from gastritis and then, she was introduced aloe by her friend. She got back her life after taking that, and decided to do her own business. But, there were already some famous aloe companies. Even though it was, she made her business successful. With all that efforts, she recently got the prize of eco friendly company department from 2012 Korea Culture Management Award, innovative brand department from 2012 Korea Top Brand Award and best CEO of Green Management department from2012 KOREA BEST CEO AWARD. On the other hand, Green Aloe has been working for the society constantly. Since they established the company, they have support single old people and children of families without parents every year. Last year, they helped 100 single old people and 20 children of families without parents who 5 local organizations in Gwangjoo recommended them, and each organization gave the list of 20 single old people and 4 students without parents, respectively. So, they supported health functional foods for them for a year for the aged and gave 300 thousand won in cash and some DHA supplement for the youth.

This year, they try to help people who are suffering from liver and sugar control by providing 'green power livercop' and 'Green sugar Banaba 100mg', which are worth about one hundred million to share and consider people. CEO Jeong said, "Green Aloe's motto is 'share & serve'. To follow this motto, we help people who are in trouble every year. Continuously, we will do that and even lead the social contribution; also we will grow the total care global company that considers our customer as the first priority."

김남수 기자

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